onsdag 21 juli 2010

Dalarna del 1

I torsdags (15/7) tog päronen & jag blåa faran upp till Dalarna!
Den här gången var det Rättvik som skulle bli vårt "nya" hem i några dagar & Enåbadets vandrarhem ge oss tak över huvudet.

På vägen upp brukar vi stanna vid en rastplats som heter Långsjön & där har man vacker utsikt över vattnet...

...& blommorna! Efter ett kort stopp i Leksand åkte vi vidare till Rättvik. När vi checkat in var det dags för en bit mat.


Det blev röding med färskpotatis & skummad hummersås!

Mums!

(Kan tillägga att de hade det godaste rosévinet jag någonsin druckit!)

Mamma & pappa tog också fisk!

Efter maten tog vi en liten promenad på stan.


Bland annat träffade vi Rättviks dalahäst!

Alla orter verkar ha en egen variant.


Fontänen i centrala Rättvik.

Mycket knätoffsar & fioler! =)


Midsommarstången får stå kvar till nästa midsommar.


De är duktiga på att dekorera i Dalarna. Här är det skorsstenen som fått bli lite extra fin!



Jag har MASSOR av bilder från vår week end i Dalarna, men de får ni se en annan dag! =)

Nu åker jag en sväng till Göteborg, men när jag kommer tillbaka så lovar jag att ni ska få se mer! =)

Ha det så gott så länge!

Kram Karolina



Ps. Bilden på mig har min pappa tagit. Ds.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar