torsdag 5 augusti 2010

Semestertider!

I måndags började jag min 3 veckor långa semester! =)
Tyvärr började inte veckan med något höjdar väder, så i måndags blev det en tur till Jönköping & A6.
Som vanligt kom man hem med några påsar!
Vad de innehöll får ni se en annan dag!


I tisdag åkte vi & hälsade på min underbara mormor!
Det här är mormor för mig, i sin basker!
Den brukar hon ta på sig när hon går & ser till djuren i ladugården. På grund av det så kallade jag basker för "ladugårdsmössa" när jag var liten!

Förutom djur i ladugården & en hemlös katt (som mormor har tagit hand om) så har de en hund. Ruffe, en gammal trotjänare!

I går begav sig mamma & jag till skogen för att plocka blåbär!

Mumsfillibabba! =)


Det var bara att ta på sig sina gamla gröna stövlar & luffsa ut bland stock & sten!


När vi plockat klart ville mamma ta sig ett dopp!

Jag höll mig på land (småfrusen som jag är) & fotograferade lite istället!






Gårdagens skörd!

Dessa kommer att bli kanon att ha i frukostgröten i vinter!

Idag (efter morgonpromenaden) har jag bara slappat i en solstol! =)

Det gäller att passa på när hon skiner!

Ha en fortsatt trevlig torsdagskväll!

Kram Karolina

© Karolina Germundsson








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar