måndag 10 januari 2011

Kurbits

Jag är helt insnöad på kurbits!
Jag vet inte varför, men jag är väldigt fascinerad av denna konstform & skulle verkligen vilja lära mig att måla så!

Sist jag köpte strumpor hittade jag ett par med detta motiv. Jag tyckte det påminde lite om kurbits så det fick bli två sådana par som fick följa med hem till min strumplåda!


Jag har sedan tidigare en vanlig dalahäst (en svart med silver kurbits på) men i somras hittade jag den här i en butik i Mora!


Det blev även en sväng till Nusnäs för att inhandla ett par sådana här! Jag hade tänkt att köpa ett par för flera år sedan men eftersom jag är allergisk (som jag har berättat om tidigare) köpte jag inga då. Nu struntade jag i det för jag var bara tvungen att ha ett par! =)

Jag hittade även en målarbok! Jag tänkte att det kanske kan hjälpa mig att lära mig att måla kurbits!

Den är som en målarbok för barn. Man bara färglägger innanför linjerna!



Tyvärr har jag inte provat än...

Förhoppningsvis får jag lite tid över snart, för jag är verkligen sugen på att vara lite kreativ!


Ha det så gott!

Kram Karolina

Copyright © Karolina Germundsson





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar