tisdag 18 maj 2010

Franska

Paris!
Metro

Ljuslyktor inne i Notre Dame


Notre Dame




En liten hund!





Jag vid Eiffeltornet






Paris!!!







Utsikt från Eiffeltornet








La Tour Eiffel a la nuit









Jag vid foten av Eiffeltornet










Rosa vespa, alla tjejers dröm!?












Jag vid Sacré-Coeur, äntligen lite sol!













Det är en bit upp till Sacré-Coeur!














Massor av vacker konst!















Jag tittar på fina tavlor!
















Jag get bananas vid Arc de Triomph!

















Champs Elysées!


Här om kvällen såg jag filmen La vie en rose, filmen om Edith Piafs liv. Jag var inte alls gammal när jag hörde henne sjunga på radion för första gången & blev helt såld på det vackra språket! När man sedan började högstadiet & skulle välja till ett språk så valde jag tyska, bara för att alla andra gjorde det! Det dröjde till efter gymnasiet tills jag började plugga franska, vilket ledde till att jag bla pluggade ca 4 månader i Aix-en-Provence i södra Frankrike.

För 2 år sedan kom jag äntligen till Paris!!!

Tyvärr så var det kallt, regn & blåst (förutom sista dagen), men det kanske inte är så konstigt när det är februari!

Paris är absolut en stad som jag ska återvända till, men då får det bli när det är lite varmare ute!

Tills dess får jag lyssna på Edith (& få ståpäls av Non je ne regrette rien), dricka vin & äta brieost! =)

Dormez bien!

Kram Karolina

PS. Det blev ngt strul, där av det konstiga avståndet mellan bilderna...DS.



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar