söndag 2 maj 2010

Valborgshelgen

Brasan är tänd!

Efter jobbet i fredags bar det i väg ner till Kisa för lite valborgsfirande. Där hade Karmita & Henrik redan förberett en massa god mat, så det var bara att sätta sig till bords! Vid åttatiden var det sedan dags för lite brasa vid "Udden".


Två trötta grabbar vid brasan!

Efter brasa & raketer åkte vi hem för att inta lite kaffe & god efterrätt! Åh prata en massa strunt såklart!



Tårtan från Richt Konditori! Mums!

I lördags fyllde min kära mamma år! Halva tjocka släkten kom för att fira & äta god mat & tårta!
Alltid lika trevligt att träffa dem!




Tårta är det godaste som finns!



En stolt kusin!




Mitt minsta kusinbarn som nu är ca 1 månad!






Vitsippor!



Idag började jag dagen med en promenad på ca 1 timme tillsammans med Karmita. Härligt i det sköna vädret & bland alla vitsippor!






Bara fötter i gräset!


Efter promenaden åkte mamma, pappa & jag ut till stugan & njöt i det underbara vädret! Jag lyckades till & med bränna mig lite av solen... Jag passade på att ta av mig skorna & vara barfota lite! Det finns inget skönare än att känna det svala gräset mellan tårna! =)








Mamma plockar nässlor!








Blommor på väg upp!























På vägen hem från stugan fick vi syn på en ensam svan som simmade omkring i vattnet som hade samlats på ett gärde. Vacker!











Jag fick nässlorna som mamma plockat i stugan idag, så när jag kom hem så förvällde jag dem i lite kokande vatten. Nu ska jag gå & frysa in dem så att jag har lite att stoppa i mina grytor i höst!

Usch, vill inte tänka på hösten efter en sådan här underbar dag! Hoppas att det håller i sig nu! Kanske ska ta & inhandla lite sollotion! =)

Dröm vackra drömmar!

Kram

Karolina














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar